expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

piątek, 30 października 2015

Ile można zaoszczędzić na stroiku na cmentarz?


Tytuł posta może jest dziwny ale w tym roku postanowiłam sama zrobić stroiki. Poszperałam w internecie i jest mnóstwo poradników krok po kroku jak coś takiego zrobić. Oczywiście wszystko zależy tylko od nas i od naszej wyobraźni. Jak na pierwszy raz myślę, ze wyszły mi niezłe ale nie po to piszę tego posta, żeby się pochwalić ale by podzielić się z Wami kosztami własnej wiązanki a tych dostępnych w sprzedaży.



Kwiaty i liście do wykonania wiązanek kupowałam prawie na ostatnią chwilę więc ceny były takie sobie i wybór już niewielki ale w przyszłym roku myślę, że jak odpowiednio wcześnie się za to zabiorę wyjdzie taniej i ładniej.




Na cztery stroiki widoczne na zdjęciach wydałam łącznie 75 zł. Większość kwiatków kupiłam w bukietach lub jako gałązki z kilkoma kwiatkami więc wyszło taniej. Później tylko wystarczyło poobcinać gałązki i zrobić pojedyncze kwiaty. Liście kosztowały od 1,20 do 5 zł za gałązkę i też niektóre "podzieliłam" na kilka mniejszych. Dodatki typu wrzosy były również w cenach od 1,00 - 1,20; pojedyncze kwiaty (np. duże fioletowe) dokupiłam po 2,50. Tym sposobem dzieląc po równo wychodzi nam niecałe 20 zł za stroik... W sklepach, kwiaciarniach itp ceny zaczynają się od 35 do nawet 80 czy 100 zł za stroik. Oszczędność niemała przyznacie. Moje nie są jakieś wybitne ale jeśli ktoś ma zdolności to śmiało może sobie dorobić takim zajęciem. A święta już blisko i każdy grosz się przyda :) 






P.S. Zrobienie tych czterech stroików zajęło mi jedno popołudnie i w międzyczasie jeszcze gotowałam obiad ;)


1 komentarz:

Kasia pisze...

Bardzo dobry pomysł, popieram. Serdecznie pozdrawiam :)