expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

wtorek, 27 października 2015

Pizza.

Kombinowałam nad tytułem posta - ale po co? Pizza to pizza i nie ma co się rozpisywać. Zdecydowanie bardziej przy moich chłopakach wolę pizzę zrobić w domu niż zamawiać. Lubimy wyjść sobie do pizzerii czy na kebab ale wtedy żarełko kosztuje nas ok. 60 do nawet 100 zł. Niestety według mnie to o wiele za dużo jak na jeden obiad, bo bywały czasy gdzie za tyle żywiłam naszą czwórkę przez tydzień albo i dłużej. Nigdy nie wiadomo, czy te czasy nie wrócą więc wolę oszczędzać i pozwolić sobie na inne rzeczy, których nie mogę wykonać samodzielnie typu: wesołe miasteczko czy kino.

Co ważne w mojej rodzince domową pizzę zrobię według upodobań domowników i szczególnie mój młodszy Synuś nie będzie w niej "dłubał" bo czegoś nie lubi i trzeba wyjąć ;)


Składniki na ciasto:
  • 500 g (około 2- 3 szklanki) mąki pszennej
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1/2 szklanki ciepłej wody
  • pół kostki drożdży
  • 1 łyżka oleju
  • 1/2 łyżeczki soli
Na wierzch rzecz jasna to, co się komu podoba wedle życzenia :)

Mąkę (2,5 szklanki - resztę zostawiamy do podsypania w razie potrzeby) wsypujemy do miski, rozdrobnione drożdże zalewamy mlekiem zmieszanym z wodą (mikstura powinna być letnia więc im zimniejsze mam mleko tym bardziej podgrzewam wodę - tak mi jest wygodniej ale można podgrzać osobno mleko i wodę albo razem w garnuszku). Dokładnie rozpuszczamy drożdże i wlewamy do mąki. Następnie dodajemy sól i olej i wyrabiamy ok. 5 - 10 minut. Odstawiamy do wyrośnięcia przygotowując w międzyczasie ulubione składniki na wierzch i ser. Ciasto powinno rosnąć minimalnie 30 minut do nawet godziny. Z ciasta formujemy kulki i wylepiamy nim formy. Czasem trzeba podsypać mąką jeśli bardzo się klei do rąk. Pieczemy ok. 20 minut w 180 - 200 stopniach.

Porcja ciasta z tego przepisu wystarcza na dość grubą pizzę na kwadratowej blaszce od piekarnika ale polecam zrobić kilka mniejszych na dnach od tortownicy - możemy każdą zrobić inną a po drugie nigdy nie mamy pewności jak wyrosną nam drożdże... My nie lubimy bardzo grubego ciasta a na dnach od tortownicy o średnicy 26 cm wychodzi od 4 do 6 sztuk pizzy na średnio grubym.


Polecam i życzę smacznego!!!


Brak komentarzy: